Deel dit artikel:

Geplaatst op maandag 30 januari 2023

Nieuw archiefbeheersysteem vanaf 6 februari 2023

Vanaf maandag 6 februari zal het Gemeentearchief Venlo gebruikmaken van een nieuw archiefbeheersysteem. We verruilen per die datum Mais Flexis van De Ree voor Atlantis van Deventit. Momenteel werken wij reeds met dit systeem bij onze beeldbank. De lay-out die nu reeds aanwezig is bij de pagina beeldbank zal vanaf die datum dus ook bij de pagina’s archieven en bibliotheek te zien zijn.

Aanvragen en reserveren stukken

De overgang naar dit nieuwe systeem heeft gevolgen voor de wijze van aanvragen en reserveren van stukken op onze studiezaal. Momenteel is het zo dat u de gewenste stukken via het daarvoor bestemde formulier op onze website aanvraagt. Vanaf 6 februari zal het aanvragen gaan via het nieuwe systeem. Om stukken aan te vragen dient u een profiel aan te maken om vervolgens de gewenste stukken aan te vragen en te reserveren voor een specifieke datum. Binnen de beheerpagina van uw profiel kunt u alle informatie met betrekking tot uw zoekvragen, aanvragen en registratie terugvinden. In deze omgeving is alles overzichtelijk bij elkaar gebracht.

Omdat wij begrijpen dat het in het begin wellicht lastig is om via deze nieuwe manier stukken aan te vragen hebben wij 2 handleidingen opgesteld. Deze handleidingen leiden u stap-voor stap door het proces om een profiel aan te maken en stukken aan te vragen. Vanaf maandag 6 februari zullen deze handleidingen beschikbaar zijn via onze website.

Bezoek studiezaal

Indien u een bezoek aan onze studiezaal wenst te brengen en alleen gebruik wilt maken van de daar aanwezige stukken hoeft u geen profiel aan te maken. U kunt dan via het aanvraag- en reserveringsformulier een afspraak inplannen, zoals u dat gewend bent.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaand bericht nog vragen of opmerkingen hebben, neem dan contact met ons op via archief@venlo.nl of via 077-3597200.